Sport en lifestyle merk PUMA heeft een langdurige samenwerking aangekondigd met de Brits-Nigeriaanse Grime MC, rapper en platenproducent Skepta. De samenwerking bestaat uit het ontwerpen van producten en het uitrollen van wereldwijde marketingcampagnes. Deze rol past helemaal in het straatje van Chief Joseph Olaitan Adenuga Jr., beter bekend als Skepta. Zijn talenten liggen in het creëren van innovatieve kunst. De samenwerking kwam tot stand via Skepta’s Big Smoke Corporation, een organisatie die is opgericht om een community van getalenteerde individuen hogerop te brengen door hen te binden aan merken met als doel om unieke partnerships te vormen.
“Dit is de eerste samenwerkings deal met een merk dat via mijn nieuwe bedrijf Big Smoke Corporation tot stand komt. Samen met PUMA kunnen we onzeeigen draai geven en een nieuwe manier van denken introduceren voor het
creëren van mode en stijl.” Skepta zegt: “Het is een eer om met zo’n wereldwijd erkend merk te werken dat zowel betrokken is als investeert in de jeugd en cultuur. Dit is terug te zien in dit soort samenwerkingen.”
PUMA verwacht dat de visie van Skepta en zijn expertise op het gebied van cultuur, muziek, kunst en stijl zal bijdragen aan het merk. Hij zal een actieve rol spelen in PUMA’s vooruitstrevende doelen door middel van ontwerp tot campagnes en alles daartussenin.
“Bij Skepta is progressie op zijn lijf geschreven, bewezen door de impact die hij de afgelopen twee decennia heeft gemaakt op muziek, mode en cultuur. We kijken ernaar uit om deze reis met hem te beginnen, waar hij een veelzijdige rol zal hebben, zijn kennis en visie tot leven zal brengen en ons zal helpen een revolutie teweeg te brengen binnen onze progressieve ruimte. We kunnen niet blijer zijn om Skepta te verwelkomen in onze PUMA Family en ik kijk uit naar wat we samen gaan bereiken.” aldus Bjoern Gulden, PUMA’s CEO.
In de komende maanden zal Skepta deel uitmaken van nieuwe projecten met PUMA die een revolutie teweeg zullen brengen in de industrie.